Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Wednesday, December 07, 2005

Härmapa

Äsch, vi fortsätter på den opolitiska banan och leker lite till. Jag blev så sugen när jag såg Martas blogg att jag var tvungen att göra en "Hej konsument" jag med, med Buenos Aires-touch. Sorry att jag spårar ut så här på slutet...

Namn: Anna Ingrid Kristina Lindquist

Senaste impulsköp: En pepparkaksbrun volangkjol med vita blommor, från Once.

Bästa promenad: Hemifrån, förbi Congreso upp till Avenida Santa Fe och vidare mot Plaza Italia. 39:an hem. I Sverige är den bästa promenaden runt Edsviken eller i Vasastan.

Äter lyxmiddag på: El Bereber i Palermo Viejo.

Favoritgata: 9 de julio. Nej, jag bara skojade! Avenida de Mayo.

Bästa förfestmusiken: Moneybrother eller något annat med körer och sprattliga gitarrer.

Reser helst till: Just nu - Stockholm. Annars södra Sydamerika.

En bra gå-bort-present: Oliver

Favoritlyxartikel: Ett badkar

Älsklingsljud: Vågor

Senaste upptäckt om Stockholm: Att I miss you like crazy!

Favoritgalleri: Min svågers snart nyöppnade galleri vid Östermalmstorg.

Favvosajt: Magdalena Ribbing pa dn.se. Det är en äckelfetisch att se vad borgerligheten oroar sig för.

Här bjuder jag mamma på middag: Ulriksdals slotträdgård i mellandagarna. Fast jag tror att det blir lunch och att hon bjuder…

Fikar gärna på: El Nuevo Callao, nära jobbet.

Favortfärg: Grön.

Rockstjärna jag skulle vilja träffa: Nej tack.

Favvoskor: Svarta kinaskor från Once.

Klädkonto per månad: 0 – 500 kr

Mode jag aldrig vill se igen: Pastellfärger

Bästa fyllekäket: Sopaipillas.

Dansar helst till: Pixies

Senast gnolade: “California” med Joni.

Bästa diktsamlingen: Szymborska och Aspenström ligger bra till. Fast hellre dramatik än lyrik egentligen, och då 1940&50-talsamerikaner.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home