Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Monday, March 27, 2006

"Ingen reklam tack, men gärna nynazistisk propaganda"

Har varit i Stockholm över helgen och kliver runt bland pappersdrivan i hallen. Där finns några kilo Dagens Nyheter, Uppsalatidningen, en elräkning och ett vykort med “Pettson och Findus”. Och en uppmaning till etnisk rensning.

Har det varit skinnskalle-freakshow i mitt trapphus? Varför har Nationaldemokraterna valt just mig som mottagare för sin hetsande skit? Eller är de så organiserade i Uppsala att de har haft sina medlemmar springande lite överallt? Nej då, det har inte behövts.

För Posten har heilat i min trappuppgång. Posten hjälper ett nazistiskt parti att bryta mot lagen om hets mot folkgrupp. Posten kränker min integritet som medborgare hemma hos mig!

Ett antal brevbärare valde idag att sjukskriva sig i protest. Heder åt dem och fan för Posten som tvingar sina anställda att medverka till att sådant här sprids.

Rättshaverist som jag är ringde jag upp Postens kundtjänst for att meddela att jag tänker polisanmala det inträffade. Den stackars tjejen hade blivit åtsagd att tala om för mig att utskicket var lagligt och att de inte sysslar med censur.

Hur lämnar man posten? Jag vet att Kramer gjorde det i ett avsnitt – den som har det inspelat eller vet hur det gick kan höra av sig.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Hur lämnar man posten?"

Snacka om att helt oväntat träffa huvudet på spiken. Konkurrens, öppenhet och marknadsekonomi. Ja, jag vill också lämna Posten!

2:49 AM, March 31, 2006  
Anonymous Tobias said...

Jag ringde också och klagade, och posten motiverar utdelningen med att det är samhällsinformation.

Visst, det är samhällsinformation om att allt inte står rätt till i samhället - dvs de som skrivit skiten har problem - men borde man inte kunna sätta dit dem på att deras "samhällsinformation" är felaktig? Jag kan knappast tänka mig att allt det de hävdar är korrekt. Och då är det ju desinformation. Det borde väl inte ens politiska partier få sprida antar jag?

Lappen fick förresten ligga på mitt golv en stund, i tron att det var ännu en (för mig) onödig reklam om att man ska ha brandvarnare...

8:56 AM, April 06, 2006  
Anonymous Josh said...

Problemet är att om Posten, eller enskilda brevbärare, själva kan välja vad de vill dela ut och inte så faller hela idén samman. Jag har inga problem med bojkott av nassepropaganda, for the record, men i slutänden blir det en fråga om gränsdragning. Ska Posten eller enskilda brevbärare kunna neka att dela ut Kristdemokraternas propaganda för att kd är stockkonservativa homofober? Ska de kunna neka att dela ut sossarnas skrifter för att sossarna ändå bara ljuger? Och så vidare.

Det är därför Posten ska dela ut precis allt, oavsett vad för skit det är. För att alternativet är värre.

9:52 PM, September 04, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag läste din blogg för att jag råkade se din rubrik - den håller jag nämligen med om.
Jag vill tacka nej till reklam, men är intresserad av politisk argumentation. Det är så märkligt många i det här landet som är så fanatiskt "normala" att de vägrar lyssna på en annorlunda åsikt. Om nu Sverigedemokraterna har så uppenbart fel - då är väl deras information helt ofarlig, eftersom den då borde vara så lätt att genomskåda och kontra. Jag tycker att förrädisk reklam för smaskig mat farligare.

2:38 PM, September 18, 2006  
Anonymous Funderis said...

Jag tar gärna emot valinformation från Nationaldemokraterna och Sverigedemokraterna i min brevlåda. Intressant att läsa vad de står för. Jag vill kunna bilda mig min egen uppfattning, istället för att bara ensidigt svälja motståndarnas vinklade beskrivningar. Detta gäller för alla partiers politik.

3:35 AM, October 13, 2006  

Post a Comment

<< Home