Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Monday, June 19, 2006

Privatgnäll och tips

Blir det så här när man yrkesarbetar? En klubbad sälunge som inte orkar mer än att kolla på L-wordrepriser? I fyrtio år till..? Imorgon bakas emellertid andra bullar och jag beger mig efter jobbet till Sveavägen 41 för en klart högre energinivå än dagens.

Yakin Ertürk är FN:s särskilda rapportör mot våld mot kvinnor och hon skall tillsammans med socialtjänstminister Morgan Johansson och Amnestys Katarina Bergehed diskutera situationen vad gäller våld mot kvinnor i Sverige. Jag vet att åtminstone Katarina är skarp och inte svävar på målet så det blir förhoppningsvis inte det vanliga konsensustugget. Ses där? Hedénsalen, ABF-huset 18 -20. Föranmälan krävs på info@humanrights.se

Efteråt sushi och Nytorgshäng med lovely L. För mig alltså.

2 Comments:

Anonymous Dan Eriksson said...

Vad gör ni på Amnesty för Ernst Zündel som sitter fängslad för sina åsikter?

5:31 PM, June 21, 2006  
Blogger Syrran said...

Jag känner tyvärr inte till det enskilda fallet, jag jobbar med andra saker. Hör gärna av dig med din fråga till: info@amnesty.se

MVH Syrran

(OBS: Jag skriver INTE på den här bloggen i egenskap av Amnestyrepresentant och åsikterna som presenteras delas inte nödvändigtvis av organisationen.)

12:23 AM, June 22, 2006  

Post a Comment

<< Home