Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Saturday, June 17, 2006

Serenity now!

Det började med sedvanlig irritation. Hur kan det annars börja när allt rum omkring mig invaderas av uttryck från de här tävlingarna i Tyskland? Smaka på den här kombinationen: nationalism + masspsykos + manlighetskult + sport + Fredrik Ljungbergs markerade haklinjer.

Smakar det gott? Eller smakar det kanske… ruttet? Och då har jag inte ens gått in på våldtäktsbarackerna där våra fina svenska killar ”tröstar sig med sex” när ”vi” spelar oavgjort mot något land.

Och irritationen blev till eksem, högt blodtryck, sömnsvårigheter… Jag väntade på att gå sönder. Men ingenting händer. Som om en skyddande hinna har lagt sig mellan mig och fotbolls-fucking-VM. Och det oroar mig. För jag vet ju hur det går.

”Serenity now, insanity later!”

2 Comments:

Blogger latmasksamtal said...

Mycket är skit med VM, det håller jag med om. Nationalism suger verkligen, därför hejjar jag på de lag jag känner mest för, efter argentinas storspel och vackra mål hejjar jag nog på dem.
Fotboll är roligt, men Seinfeld är genialiskt. SERENITY NOOOW!

5:41 AM, June 17, 2006  
Blogger Syrran said...

Eller hur. Min favorit just nu är när Kramer har en praktikant. Sött som honung.

3:40 PM, June 18, 2006  

Post a Comment

<< Home