Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Monday, July 17, 2006

Orkar inte

Snabbt stopp i Stockholm. Orkar inte skriva om all skit som händer. Orkar inte skriva om deras attempt att skriva in sig i historien som anstiftare till ett tredje världskrig (har Orwell någonsin varit mera närvarande?). Orkar inte heller skriva om alla jävla män omkring mig (obs: inte Amnestyfolk) som inte tror att jag kan någonting, kallar mig "solstråle", avbryter och har pinupbilder på sina ID-brickor. Orkar inte berätta om högermännens härskartekniker under våra lobbysamtal. "Det fungerar ju inte riktigt så [lilla gumman]".

Det får istället bli en outsplash i populärkultur med mina favoritcitat. Ett frågespel, kan vi säga. En poäng om du kan sammanhang (film, serie), en poäng till om du kan karaktären.

1."I wouldn't wanna wind up working at your mothers emu farm."

2. "Hello, you have reached the winter of our discontent."

3. "Did you know there already was a Joseph Stalin?"

4. "She's a black woman, she has a right to steal from us!"

5. “You call your analyst Donnie?”

6. “- But I broke up with him!
- And yet, he continues to live.”

7. “You wouldn’t care if I slept with an entire army, as long as it was on the right side of the Ho Chi Min trail.”

8. “They were strawberries! But it was so cold they’d turned blue.”

9. No! Don’t speak! Don’t speak!”

10. “All you did today was weaken a country.”

4 Comments:

Anonymous Annika said...

Finemang att träffa dig häromdagen, syrran! Härda ut med gubbarna... jag telepatiserar styrka till dig! För övrigt, på nummer 3 säger jag Homer Simpson. Och fyran har jag hört dig säga tusen gånger men jag kommer inte ihåg varifrån den är...
Puss darling!

6:41 AM, July 22, 2006  
Blogger Syrran said...

Hej godis!
Du är det bästa som finns, men är och förblir okunnig om film/tv-citat... Haha.

Så jävla fins att se dig i Umeå, och snart blir det varje dag!
Kraaaam

7:17 AM, July 22, 2006  
Blogger Syrran said...

"fint" menade jag ju.

7:18 AM, July 22, 2006  
Anonymous Annika said...

Äsch, då. Typiskt! Men då måste du ju komma med facit för oss stackars okunniga...

Ja, snartsnartsnart blir det jämt! Finaste mysoramakvällen förra veckan, tack!

Förresten hälsar Cristina i ett jättefint mejl (hon kallar dig också solstråle, hehe, men på ett bra sätt):
"Kristina, una alegria que vayan a vivir juntas...es un solcito la niña...
un abrazo para vos y para Kristina..."

Puss och kram darling!

12:25 PM, July 24, 2006  

Post a Comment

<< Home