Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Saturday, August 05, 2006

..att trä på det isande livet

Och man skall understundom kliva av sitt lilla, lilla sandkorn till planet och få en glimt av de andras tankar. Det är bra, det är nyttigt, det ska man. Men plikten måste väl ha ett slut, snälla?

Jag har i en dryg månad flutit runt i en rymd som är kallare än jag vågade tänka mig, och jag vill hem på riktigt nu.

Först riksdagspolitikerna. De som med läpparnas bekännelse älskar oss från fina oranga människorättsorganisationen och sedan ser till att människor blir avvisade till tortyr, dödshot, fängelse. "Om man inte lever ut sin läggning är det inga problem att vara homosexuell i Iran". Och nej, jag talar inte bara om regeringen. Finns det någon som tror att "alliansen" (kan inte riktigt uttala det ordet utan citationstecken) skulle agera annorlunda i asylfrågan?

Sedan de andra. Inte alla, inte hela tiden, men tillräckligt ofta.

"Avrätta varenda jävel, bara!"
"Det där fängelset på Kuba, det är ju faktiskt jävligt bra."
"Bögar är väl okej så länge de inte raggar på mig..." (Seriöst!)

Jag är trött och avkyld. Jag vill hem till min trånga värld av radikalfeminister och Ingen-illegal:are. Där man inte varje dag och varje stund tvingas in i diskussioner där folk ifrågasätter människors fucking lika värde. Jag skall inte fly dit för evigt, men jag behöver värma mig.

5 Comments:

Blogger whoami123 said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7:01 PM, August 05, 2006  
Anonymous /k. said...

söto, du är så välkommen!
/k.

5:49 AM, August 06, 2006  
Anonymous Anonymous said...

... så välkommen!
/mowgli.

10:27 AM, August 06, 2006  
Blogger Syrran said...

Darlings, vi ses snart. Tack!

3:50 PM, August 06, 2006  
Anonymous inka said...

Det är ju bra om det finns, ett varmt liv... att trä på det isande.

4:44 AM, August 09, 2006  

Post a Comment

<< Home