Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Tuesday, August 15, 2006

Bloggutmaning om Böcker

Hittade detta hos den totalt osannolika bloggaren Karolina Lassbo. Hennes blogg är lite av en äckelfetisch för mig; man måste läsa trots att det är så hemskt.

Eftersom jag till fullo instämmer med Rob i High Fidelity om att "det viktiga är inte hur folk är utan vad de gillar" så blev jag dock väldigt uppåt av denna lilla bokenkät och hoppas att många antar den.

1) En bok som förändrade ditt liv?
Under det rosa täcket av Nina Björk (Otroligt klyschigt svar, men den innebar just då en kris och en helt ny riktning.)

Blonde och You must remember this av Joyce Carol Oates.

2) En bok du läst mer än en gång
White teeth av Zadie Smith.

Maken av Gunbritt Sundström

Catcher in the rye av J. D. Salinger

A theory of justice av John Rawls

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Das Kapital av Karl Marx eftersom jag annars aldrig kommer att ta mig för.

Inga så-bygger-man-en-flotte-böcker, manualer funkar inte för mig.

4) En bok som fick dig att skratta?
High fidelity av Nick Hornby.

5) En bok som fick dig att gråta?
Judiths teater av Inger Alfvén.

6) En bok du önskar hade skrivits?
Så mycket mer av Sylvia Plath.

7) En bok som inte borde skrivits?
Vilken som helst av Björn Ranelid. (Fast han får ju skriva om han vill, bara jag slipper se det)

8) En bok du just nu läser?
Americanos av Magnus Linton.

9) En bok du tänkt läsa?
Pol Pots leende av Peter Idling Fröberg

2 Comments:

Anonymous Ia said...

Snäll du är. ;) "(Fast han får ju skriva om han vill, bara jag slipper se det)" BR kan man vara utan.

7:48 AM, August 21, 2006  
Blogger Syrran said...

Haha, jag vet. Kände att yttrandefrihets-creddet skulle bli lite skadat om jag helt ville tysta honom.

Men han är ju helt vidrig på alla sätt.

7:53 AM, August 21, 2006  

Post a Comment

<< Home