Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Wednesday, August 30, 2006

Facit: Quote quiz 2.0

Äh men vafan, har jobbat över idag också. Så det blir bara ett litet slappt facit till citat-tävlingen jag lanserade häromdagen. Ingen har alla rätt! Mowgli leder. Here it goes:

1. Jerry i "Seinfeld" angående boken som George har haft på toaletten.

2. Alvy Singer till Annie Hall i "Annie hall".

3. Troy Dyer till Michael Grates i "Reality bites".

4. Malcolm X i "Malcolm X".

5. Chandler i "Vänner".

6. Lisa i "Dirty dancing"

7. Dr Cox i "Scrubs".

8. Goose och Maverick i "Top gun"

9. Anita i "West side story".

10. US marine (utanför nordamerikanska ambassaden i Australien) till Homer i "Simpsons".

2 Comments:

Anonymous /k. said...

Men jag utnämner mig till DD-expert. Jag vet dessutom till vem (inte så svårt) och när Lisa säger det...

10:02 AM, August 31, 2006  
Anonymous Ia said...

Ha! Jag kunde den sista! Mycket stolt. 1 av 10. Det kunde varit sämre.

4:05 AM, September 01, 2006  

Post a Comment

<< Home