Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Monday, August 28, 2006

Quote quiz 2.0

Efter en femton timmars arbetsdag blir det inget seriöst politiskt idag. Inget om Israel och folkrätten (ni får vänta en dag eller två med att kalla mig nazist igen), inget svensk folkeparti, ingen könsmakt. Bara pure sweet smaskig populärkultur från US of A.

Det som gäller är alltså sammanhang (film/serie): 1 poäng. Karaktär:1 poäng.
Fina priser, kanske.

1. I’m not eating anywhere near the facilities of that book.

2. My grammy never gave gifts. She was too busy getting raped by Cossacks.

3. There's no secret handshake. There's an IQ prerequisite, but there's no secret handshake.

4. The only thing I like integrated is my coffee.

5. Step away from the duck.

6. I've been thinking about the Domino Effect. Now, if Vietnam falls, does that mean China's next?

7. I came just in time for W as in “Why lord, why?

8. -She's lost that loving feeling.
- No she hasn't.
- Yes she has.
- She's not lost that lo...
- She's lost it man.

9.Back home little boys don't have war councils.

10. US marine, sir! And we don’t tolerate that kind of behavior, sir!

4 Comments:

Anonymous Annika said...

Jag vet att jag är sempig på sånt här, men skam den som ger sig!
På fråga 5 gissar jag på Chandler i Vänner (till aggro-killen som Rachel dejtade).
Ettan låter ju också bekant, men jag tänker inte gissa för då blir det bara pinsamt, hehe.

Ska du inte komma hem snart?

Puss och kram!

10:07 PM, August 28, 2006  
Blogger Syrran said...

Hej darl!
Femman är rätt, vi såg ju det tillsammans...

Jag kommer hem ikväll, faktiskt. Men du har väl träning hela natten..? Puss

12:52 AM, August 29, 2006  
Anonymous /kl said...

Men är det skämmigt att jag bara kan Dirty Dancing-grejer? För visst är väl nummer sex....

5:05 AM, August 29, 2006  
Anonymous mowgli said...

Det här är vad jag kunde klura ut.

3. Ethan Hawke i Reality Bites till Ben Stiller. Jag minns inte vad karaktärerna heter.

4. Malcolm X till den där snubben, i filmen Malcolm X.

5. Chandler i Vänner till ... Ben Stiller!

10. Eventuellt en replik ur A few good men.

8:14 AM, August 29, 2006  

Post a Comment

<< Home