Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Wednesday, August 02, 2006

Strategier bland en rasistisk allmänhet

Min enda dag i söta lilla Nyköping är förstörd av en jävla diskussion jag tvingades in i före morgonkaffet. Visst, jag konfronteras dagligen med rasistiska och främlingsfientliga uttryck men nu rann det helt enkelt över. De här männen runt omkring mig verkar ha ett outsinligt behov av att vädra sina Sd-inspirerade åsikter inför mig som Amnestyrepresentant, och jag har hittills lyckats vara hyfsat diplomatisk. Men så här lät det imorse:

"Jag antar att ni får en del jobb nu med alla libaneser? Jag fattar inte varför de åtminstone inte kan ge dem tillfälliga uppehållstillstånd så att de -schwip- kan skickas tillbaka så fort kriget är slut, varför måste de stanna här? De som jobbar på migrationsverket är ju så himla lättlurade, de går ju på vad som helst. Alla ljuger ju, och så får de stanna. Det är ju ingen som har riktiga asylskäl.. Jag var där nere på deras kontor en gång och det var ju det sjukaste jag har sett; hela mellanöstern var ju där, med sjalar och alla möjliga religioner".

Tack, nu har du gjort mig fysiskt illamående för resten av dagen.

Och betänk följande intelligenta uttalande appropå en gropig väg:
"Tänk att vi kan ta in så jävla mycket invandrare när vi inte ens har råd att fixa till våra vägar!"

Det låter som parodi. Det vanliga tugget om brottsstatistik, bidrag, konstiga religioner etc har blivit som white noice kring min existens.

Kan någon vänlig själ tala om för mig hur jag skall hantera detta? Jag har försökt att komma med sakliga argument för att möjligen "omvända" någon enstaka, men nu orkar jag inte mer.

Hädanefter blir mitt svar: "Tilltala mig aldrig igen, ditt rasistiska as."

Pingat på intressant.se

Andra bloggar om:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home