Syrran

Bränn flaggan, öppna gränserna, allt åt alla.

Thursday, September 07, 2006

Nina H på Hallongrottan


Inte nog med att ab-fab Nina Hemmingsson efter år av längtan (för vår del alltså) äntligen har gett ut sina samlade enrutingar i finfina publikationen "Jag är din flickvän nu", man kommer också att få se henne in person! Den nystartade feministiska/HBT-bokhandeln Hallongrottan är i full gång med sin 6-dagarsfestival som imorgon alltså gästas av ingen mindre än serietecknaren Nina Hemmingsson:

Fredag 8/9 kl 18-20
Nina Hemmingsson, serietecknare och illustratör, berättar om sin nya bok
Jag är din flickvän nu
30 kr inkl fika
Adress: Bergsundsgatan 25, T-hornstull.

Efter festivalen fortsätter författare, aktivister, poeter, teoretiker och andra att "sprida sina visdomar" på Hallongrottan på torsdagar kl 18-20 hela hösten. Gå och se!

Andra bloggar om: , , , ,

3 Comments:

Blogger Nisse Sandqvist said...

Nina Hemmingsson är bäst. Och det är nog inläggen på din blogg i september månad också. Länge sen jag läste nåt så totalt i linje med vänsterpartiets politik som är utomparlamentariskt - på ett positivt sätt. Heja, heja!

5:06 PM, September 20, 2006  
Anonymous Sara said...

Missade både Nina tyvärr men hörde att hon var bra :) Hon har typ mitt drömjobb. men det kommer dröja länge innan min serei om Elsa kommer så längt som hennes, om den ens gör det, men jag hoppas. Kolla gärna in den på http://elsas.se

peace and love

10:25 AM, September 27, 2006  
Blogger Syrran said...

Oj, tack Nisse..

Elsa: läste att du ska publiceras i ETC. Hurra!

4:32 AM, October 09, 2006  

Post a Comment

<< Home